GÜNCEL Haber Girişi : 10 Mayıs 2022 13:57

ANAOKULUNDAN BiLiM ODAKLI PROJE

Çocukların varlık ve olayları zihinlerinde simgelere dönüştürmelerinde algısal uyarıcıları düzenleme yeteneklerinin ve bu yeteneklerin gelişiminin çok önemli olduğunu belirten Kızılay Derviş Hopikoğlu Anaokulu öğretmenlerinden Burcu Belir, başlattıkları projeyle çocukların bilime olan meraklarını uyandırmayı amaçladıklarını söyledi.

BELİR: ÇOCUKLARIN BİLİM YOLCULUĞU İÇİNDE OLMAK ÇOK KEYİF VERİCİ

Bilimle Aydınlık Yarınlar eTwinning projesi kapsamında birçok etkinlik yaptıklarını belirten Belir, “Bilimle Aydınlık Yarınlara, 4-14 yaş aralığındaki çocukları kapsayan ve çocukların bilime karşı olan merak duygularını uyandırarak onları öğrenmeye teşvik etmek için oluşturulan bir eTwinning projesidir. Amacımız, merkeze aldığımız bilimi soyut bir kavram olmaktan çıkarıp gerçek hayatla buluşturarak somutlaştırmaktır. Bu bağlamda birçok etkinlik gerçekleştirdik. Örneğin duyu organımız olan kulak üzerine yoğunlaşarak görevini nasıl yerine getirdiğini öğrenmeye çalıştık. Bilim tarihine adını altın harflerle yazdıran önemli isimlerden Albert Einstein’i öğrendik ve onun yerine geçerek drama yaptık. Suyun kaldırma kuvvetinin ne olduğunu ve gemilerin suda neden batmadığını deneylerle anlamaya çalıştık. Uzayın derinliklerine odaklanarak güneş sistemimizi kavramaya çalıştık. Bunun gibi daha birçok etkinliğimiz olacak. Çocuklarımızın katılımından ve büyük bir merakla konulara odaklanmalarından büyük bir mutluluk duyuyorum.” dedi. Projenin tanıtımı için Kızılay Derviş Hopikoğlu Anaokulu Müdürü Eda Saygı, Evliya Çelebi İlkokulu Müdürü Fikri Karagülle ve Evliya Çelebi İlkokulu Müdür Yardımcısı Kurtuluş Köse’yi ziyaret ederek bilgilendirme yaptıklarını da belirten Neşeli Boncuklar Sınıfı Öğretmeni Burcu Belir, aldıkları geri dönüşten memnun olduklarını söyledi.

SAYGI: PROJEYİ ÇOK ÖNEMSİYORUZ

Proje hakkında bir değerlendirme yapan Kızılay Derviş Hopikoğlu Anaokulu Müdürü Eda Saygı ise çocukların bilimle erken yaşlarda tanışmasının önemine dikkat çekerek “Yapılan araştırmalar, çocuklara doğrudan bilimin tanımının verilmesi yerine çocukların gelişim düzeylerine uygun sistemli bilimsel yaşantılar ile bilime yönelik görüş geliştirmelerinin sağlanmasının daha önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Okul öncesi dönem çocukları gözlem yaparak ve duyu organlarını aktif olarak kullanarak öğrenirler. Onlara sunulacak zengin uyarıcı ortamlar, çocukların gözlemleri aracılığıyla farkındalıklarını arttırmaya ve algılarını geliştirmelerine yardımcı olarak bilim eğitimi standartlarına ulaşmalarına katkı sağlar. Bu nedenle Burcu öğretmenimizin öncülüğünde gerçekleştirdiğimiz projeyi çok önemsiyorum. Hedefimiz öncelikle araştırma becerisi olan sorgulama ve eleştirel düşünme yapabilen, üretici, iş birliğine açık bireyler yetiştirmek ve günümüz eğitiminin temeli olan Yapılandırmacı Yaklaşım’dan hareketle günlük hayatta karşımıza çıkan durumların bilimle olan bağını çocuklara fark ettirmektir. Umarım onlara bilimi sevdirmeyi ve meraklarını bu yönde kullanmalarını sağlamayı başarabiliriz.” diye konuştu.

E TWINNING NEDİR?

E Twinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. İletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele yönelik bir platform sunmaktadır. eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa’da okul işbirliğini teşvik etmektedir. eTwinning Portalı (www.etwinning.net) ana toplanma noktası ve çalışma alanıdır. Yirmi sekiz dilde mevcut olan eTwinning Portalının bugün yaklaşık olarak 980.000’den fazla öğretmen üye olarak yer almaktadır. Portal, öğretmenlerin ortak bulması, proje oluşturma, fikirlerini paylaşması, en iyi uygulama alışverişinde bulunması ve eTwinning platformunda bulunan çeşitli özelleştirilmiş araçları kullanarak hemen birlikte çalışmaya başlaması için çevrimiçi araçlar sağlamaktadır. 2005 yılında Avrupa Komisyonunun eöğrenme Programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2007 yılından bu yana Yaşam Boyu öğrenme Programına sıkı bir şekilde entegre edilmiştir. Merkezi Destek Servisi, Avrupa’daki okullar, öğretmenler ve öğrenciler için eğitimi geliştiren 31 Avrupa Eğitim Bakanlığının uluslararası işbirliğinden oluşan European Schoolnet tarafından yönetilmektedir. Ayrıca eTwinning ulusal düzeyde 43 Ulusal Destek Servisi tarafından desteklenmektedir. Ülkemiz eTwinning’e 2009 yılında dahil olmuştur. eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde faaliyet göstermektedir. Ülkemizde 52.000’den fazla okuldan, 220.000’den fazla kullanıcı portala kayıtlıdır ve şu ana kadar 23.000’den fazla projeye katılmışlardır. eTwinning Erasmus+ sürecinde de Avrupa Komisyonu’nun desteklemeye devam ettiği faaliyetlerden biridir ve son süreçte 2021 yılına kadar sürdürülecektir.