ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLANANLARA TÜYOLAR

1 yıl boyunca hedeflerinize ulaşmak için canla başla çalıştınız. İşte o emeklerin karşılık alacağı gün geldi çattı. Peki sınav esnasında stres yönetimi nasıl olmalı? Sınava girmeden önce kendimi nasıl motive etmeliyim? Gibi soruların yanıtı şöyle verebiliriz; • Yapabileceğinizin en iyisini yapın. Unutmayın ki herkesin aynı başarıyı göstermesi mümkün değildir. Önemli olan sizin gerçekten yapabileceğinizi, elinizden gelenin en iyi şekilde yapmanızdır. Eğer bunu yaptıysanız emin olun ki sonuç da hak ettiğiniz gibi gelecektir. • Zorlanmaktan korkmayın. Ben bu kadar yapabiliyorum demek yerine her gün biraz daha iyisini hedeflemeye çalışın. • Zorlandığınızı hissettiğiniz zaman spor yaptığınızı düşünebilirsiniz. İlk gün 500 metre yürürsünüz, zorlanırsınız. Fakat birkaç gün sonra aynı mesafeyi rahat yürür, sonra üzerine eklersiniz. Ders çalışmak da aynen böyledir. Pes etmemek ve her seferinde üzerine eklemek gerekir. • Her gün birkaç dakika, birkaç soru arttırarak ilerlemelisiniz. Aynı zamanda hedefinizi iyi belirlemelisiniz. Seçeceğiniz meslek hakkında bilgi edinmek ise size motivasyon sağlayacaktır. Buna uygun olarak da ders çalışmalısınız. Her ne olursa hedefinizden vazgeçmemelisiniz. Bu durum sizi yorar, yıpratır. • Eğer ders çalışmanın sonucunda başarının geleceğine inanırsanız hızlı bir motivasyon ardından da ders çalışma isteği gelecektir. Unutmayın ki motive olursanız daha başarılı olursunuz. Başarılı oldukça motivasyonunuz ve çalışma isteğiniz de aynı ölçüde artış gösterir. • Duygusal kaçışlara kapılmayın. Sadece iyi yaptığınız konulara odaklanıp diğerlerini görmezden gelmeyin. Örneğin sadece edebiyat yapıp hiç yapamadığınız matematiğe sırtınızı dönmeyin. Eğer matematikten de sınava girecekseniz ona da zaman ayırmanız gerektiğini unutmamalısınız. • Birine ulaşınca diğerine geçin. Kaygıyı kontrol altında tutmak oldukça önemlidir. Unutmayın kaygı da dikkat sorunlarına yol açar. Kaygılıyken insanın dikkati, kaygılı olduğu alana odaklanır. Başkalarının ne kadar çalıştığına takılmayın. Az kaygı insanı diri tutar ama fazlası yapabileceklerinizi bile yapamamanıza yol açar. • Yetersizlik hissi yaşamayın. Bazen çok çalışmak ya da tam tersi çalışmayı reddetmek yetersizlikten kaynaklanabilir. Eğer hedefinizi, eksiklerinizi ve nereden başlamanız gerektiğini biliyorsanız başarısız olmanız mümkün değildir. Bu yüzden yetersiz hissetmeniz sizi hedeften uzaklaştırır. Umarız ki 1 yıl boyunca sarf etmiş olduğunuz tüm emeklerin karşılığını alırsınız. Tüm öğrencilerimize başarılar dilerim, yolunuz bahtınız hep açık olsun...